[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
اخلاق انتشار::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوز رتبه علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1404 ) ::
جلد 9 شماره 1 صفحات 107-100 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی پیوست رسانه‌ای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در بحران
مدینه پورمحمد پورناکی ، لیلا نیرومند ، شهناز هاشمی ، مهتاب مقصودلو
گروه ارتباطات اجتماعی، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (130 مشاهده)
زمینه و هدف: اطلاع­رسانی یکی از مهم­ترین وظایف روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در مراحل سه­گانه بحران است. این پژوهش با هدف ارائه یک پیوست رسانه‌ای برای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در طی بحران انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی تحلیل مضمون و مطالعه موردی در سازمان انتقال خون ایران صورت گرفت. جمعیت مورد مطالعه، شامل 12 نفر از خبرگان (مدیران،کارشناسان روابط عمومی و سخنگویان) سازمان بود که تجربیات ارزشمندی در مواجهه با بحران‌ها داشتند. داده‌ها با روش تحلیل مضمون و مدل NCT (توجه، جمع‌آوری و تفکر (Noticing, thinking, & collecting)) و با استفاده از نرم‌افزار Atlas.ti تجزیه و تحلیل شدند. همچنین، اسناد و مدارک روابط عمومی کتب و مقالات نیز برای داده‌های کیفی مورد بررسی و استفاده قرار گرفتند.
یافته­ها: در مجموع سه مقوله: ارتباط با رسانه، مدیریت روابط عمومی و آموزش برای پیوست رسانه‌ای مشخص گردید. تعداد کل مؤلفه‌های یافته شده برای این سه مقوله در طی سه مرحله بحران شامل 54 کد بوده است.
نتیجه گیری: پیوست رسانه‌ای تهیه شده می‌تواند به عنوان الگوی راهبردی برای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در مواجه با بحران باشد.
واژه‌های کلیدی: اهدای خون، رسانه‌های ارتباطی، روابط عمومی، سازمان انتقال خون ایران
متن کامل [PDF 554 kb]   (42 دریافت)    
نامه: اصيل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/12/9 | پذیرش: 1404/3/31 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1404/3/31 | انتشار: 1404/5/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

pourMohammad Pournaki M, Niroomand L, Hashemi S, Maghsoodlou M. Designing The Public Relations Media Annex of Iranian Blood Transfusion Organization in Crisis. Iran J Cult Health Promot 2025; 9 (1) :100-107
URL: http://ijhp.ir/article-1-884-fa.html

پورمحمد پورناکی مدینه، نیرومند لیلا، هاشمی شهناز، مقصودلو مهتاب. طراحی پیوست رسانه‌ای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در بحران. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1404; 9 (1) :100-107

URL: http://ijhp.ir/article-1-884-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت Iranian Journal of Culture and Health Promotion
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4714