گروه ارتباطات اجتماعی، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (130 مشاهده)
زمینه و هدف: اطلاعرسانی یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در مراحل سهگانه بحران است. این پژوهش با هدف ارائه یک پیوست رسانهای برای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در طی بحران انجام شده است. روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی تحلیل مضمون و مطالعه موردی در سازمان انتقال خون ایران صورت گرفت. جمعیت مورد مطالعه، شامل 12 نفر از خبرگان (مدیران،کارشناسان روابط عمومی و سخنگویان) سازمان بود که تجربیات ارزشمندی در مواجهه با بحرانها داشتند. دادهها با روش تحلیل مضمون و مدل NCT (توجه، جمعآوری و تفکر (Noticing, thinking, & collecting)) و با استفاده از نرمافزار Atlas.ti تجزیه و تحلیل شدند. همچنین، اسناد و مدارک روابط عمومی کتب و مقالات نیز برای دادههای کیفی مورد بررسی و استفاده قرار گرفتند. یافتهها: در مجموع سه مقوله: ارتباط با رسانه، مدیریت روابط عمومی و آموزش برای پیوست رسانهای مشخص گردید. تعداد کل مؤلفههای یافته شده برای این سه مقوله در طی سه مرحله بحران شامل 54 کد بوده است. نتیجه گیری: پیوست رسانهای تهیه شده میتواند به عنوان الگوی راهبردی برای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در مواجه با بحران باشد.
pourMohammad Pournaki M, Niroomand L, Hashemi S, Maghsoodlou M. Designing The Public Relations Media Annex of Iranian Blood Transfusion Organization in Crisis. Iran J Cult Health Promot 2025; 9 (1) :100-107 URL: http://ijhp.ir/article-1-884-fa.html
پورمحمد پورناکی مدینه، نیرومند لیلا، هاشمی شهناز، مقصودلو مهتاب. طراحی پیوست رسانهای روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در بحران. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1404; 9 (1) :100-107