[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
اخلاق انتشار::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوز رتبه علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( تابستان 1403 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 182-176 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های مشارکت مردم در استفاده از رسانه برای کنترل کووید-19
نسرین امینیان ، شهناز هاشمی ، محمد سلطانی فر ، فریبا قربانی
مدرس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 41 تهران، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان شرق تهران، ایران
چکیده:   (738 مشاهده)
زمینه و هدف: با توجه به اینکه در همه‌گیری کووید-19 کنترل بیماری، ارتباط مستقیم با میزان مشارکت مردم دارد هر عاملی که بتواند مشارکت عموم جامعه را تقویت کند تأثیر بسزایی در مدیریت این بحران اجتماعی به منظور پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری دارد. در این مطالعه مؤلفه‌های مشارکت مردم در کنترل کووید 19 مشخص شد.
روش: در این مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوا با کدگذاری باز با مصاحبه نیمه ساختاریافته با 12 متخصص رشته پزشکی و رسانه و ارتباطات و همچنین 10 نفر از مردم عادی کدهای اولیه، زیر طبقه‌ها، طبقه‌ها در درون مایه مشارکت استخراج شد.
یافته‌ها: تحلیل داده‌ها منجر به ارایه 1012کد اولیه شد. پس از اینکه این کدهای اولیه مرور و دسته‌بندی شدند 200 کد تولید شد که در 21 زیرطبقه، 9 طبقه و به 3 درون مایه طبقه‌بندی شدند.
درون مایه‌ها شامل: نقش رسانه، مشارکت مردم و کنترل کووید بود. درون مایه نقش رسانه 3 طبقه: اعتماد به رسانه، رسانه‌های یک سویه و رسانه‌های دو سویه را شامل شد. درون مایه مشارکت مردم 3 طبقه: مشارکت اجتماعی و مشارکت درمانی و نقش رسانه در مشارکت مردمی را شامل شد. درون مایه کنترل کووید 3 طبقه: دانش مردم و بار روانی بیماری و اثر رسانه بر کنترل کووید را شامل شد.
نتیجه‌گیری: در نظر گرفتن مؤلفه‌های مشارکت مردم برای بهبود وضعیت استفاده از رسانه می‌تواند در کنترل همه گیری‌های بعدی نقش ارزشمندی داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: پژوهش کیفی، رسانه‌های اجتماعی، کووید-19، مشارکت اجتماع
متن کامل [PDF 752 kb]   (207 دریافت)    
نامه: اصيل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/12/8 | پذیرش: 1403/4/11 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/6/26 | انتشار: 1403/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aminian N, Hashemi S, Soltanifar M, Ghorbani F. Identifying the Components of People's Participation in the Use of Media to Control COVID-19. Iran J Cult Health Promot 2024; 8 (2) :176-182
URL: http://ijhp.ir/article-1-883-fa.html

امینیان نسرین، هاشمی شهناز، سلطانی فر محمد، قربانی فریبا. شناسایی مؤلفه‌های مشارکت مردم در استفاده از رسانه برای کنترل کووید-19. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1403; 8 (2) :176-182

URL: http://ijhp.ir/article-1-883-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت Iranian Journal of Culture and Health Promotion
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4713