[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
اخلاق انتشار::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوز رتبه علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1403 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 50-43 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایت مخاطبان از شبکه سلامت سیمای ایران
مهناز کاشیها ، علی ماهر ، بهروز کاوه‌ئی
گروه مدیریت، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت، دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران،
چکیده:   (922 مشاهده)
زمینه و هدف: «ارتباطات سلامت» از جمله حوزه‌های بین رشته‌ای علوم ارتباطات و پزشکی می‌باشد و مبانی نظری و مفاهیم آن برپایه علم ارتباطات و زیر مجموعه‌های آن بنا شده است. از زمان ظهور رسانه‌های عمومی (رادیو و تلویزیون)، بسیاری از سیاست‌گذاران حوزه سلامت و حامیان بهداشت جامعه بر این باورند که ارائه اطلاعات از طریق رسانه‌ها باعث می‌شود تا به طور خودکار، ابتدا نگرش‌ها تغییر یابد و سپس اصلاح رفتار صورت گیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایت جامعه از شبکه سلامت سیمای ایران می‌باشد.
روش: این مطالعه به روش پیمایش و طراحی پرسشنامه کمی توسط پژوهشگر انجام شده است. این پرسشنامه برای گروه مردمی (به عنوان مخاطبان (دربرگیرنده همه اقشار جامعه) و انتخاب افراد به روش تصادفی ساده با جامعه آماری 401 نمونه می‌باشد. داده‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS استخراج، طبقه‌بندی و آنالیز شد.
یافته‌ها: نزدیک به نیمی از جامعه مورد تحقیق تمایلی به تماشای شبکه‌های تلویزیونی ایران ندارند و 44 درصد از پاسخگویان، علت عدم علاقه به شبکه سلامت سیما را استفاده از شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند و این عدم رضایت محدودیتی در سن، جنس، تحصیلات نداشت.
نتیجه‌گیری: از میان جامعه آماری مورد مطالعه علل عدم علاقه به رسانه جمعی و بخصوص شبکه سلامت سیما متفاوت است و بیشترین درصد عدم علاقه نمونه‌های مورد بررسی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. از مهمترین پیشنهادهای این پژوهش ارتباط و تعامل مؤثر و پیوسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با شوراهای سیاست‌گذاری شبکه سیمای سلامت صدا و سیما و استفاده مؤثر از متخصصان این دو حوزه اشاره کرد.
واژه‌های کلیدی: ارتباطات سلامت، رسانه‌های ارتباطی، رسانه‌های جمعی
متن کامل [PDF 1010 kb]   (225 دریافت)    
نامه: اصيل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/11/2 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/3/20 | انتشار: 1403/4/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kashiha M, Maher A, Kavehie Azad B. Audience Satisfaction Survey of The Sima Health Network in Iran. Iran J Cult Health Promot 2024; 8 (1) :43-50
URL: http://ijhp.ir/article-1-872-fa.html

کاشیها مهناز، ماهر علی، کاوه‌ئی بهروز. بررسی میزان رضایت مخاطبان از شبکه سلامت سیمای ایران. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1403; 8 (1) :43-50

URL: http://ijhp.ir/article-1-872-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 1 - ( بهار 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت Iranian Journal of Culture and Health Promotion
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710