زمینه و هدف:تجربه نشان میدهد که آموزش اخلاق پزشکی بهتنهایی نتوانسته است متخلق شدن دانشجویان پزشکی به اخلاق را تأمین کند. درونی شدن اخلاق موضوعی تربیتی است که باید روشهای تربیتی را برای رشد اخلاقی بهکار برد. روش کار: در این مقاله پس از بررسی دیدگاههای کلبرگ و جیمز رست راههای تجویزی از آنها نتیجه گرفته شده است. یافتهها: راهکارها در چهار دسته تنظیم شدهاند. راهکارهای اجرایی نیز در سه روشِشناختی، گرایشی و ارادی دستهبندی شده است که هریک از آنها نیز به سه طریق مستقیم و نیمه مستقیم و غیرمستقیم قابل انجام است. نتیجهگیری: 36 روش اجرایی پیشنهاد شده است که براساس آنها میتوان ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی را تحقق بخشید.
Ayatollahi H. Practical Suggestions for Improving the Morality of Medical Students. Iran J Cult Health Promot 2019; 3 (1) :103-115 URL: http://ijhp.ir/article-1-152-fa.html
آیتاللهی حمیدرضا. راهکارهای عملی برای ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1398; 3 (1) :103-115