[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوز رتبه علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( پاييز 1401 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 578-570 برگشت به فهرست نسخه ها
رضایت کاربران از کیفیت نرم‌افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان
محمدجواد کبیر ، علیرضا حیدری ، شروین صدری ، زهرا خطیرنامنی
دکتری تخصصی، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، گرگان، ایران
چکیده:   (865 مشاهده)
زمینه و هدف: رضایت کاربران، ضمانت اجرای یک سیستم اطلاعاتی محسوب می‌شود و از دریافت نظرات کاربران نهایی می‌توان برای بهبود کیفیت سیستم‌های اطلاعاتی استفاده کرد. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت کاربران سطوح شبکه بهداشتی از سامانه ناب انجام شد.
روش‌: در این مطالعه مقطعی، جامعه آماری شامل همه کاربران سامانه ناب در سطوح 1، 2 و 3 شبکه بهداشت در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس در سال ۱۴۰۰ بودند. تعداد نمونه‌ها در سطح 3 (39 نفر) و سطح 2 (74 نفر) به‌صورت تمام شماری و در سطح 1 با روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای، 258 نفر بود. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه روا و پایاشده جمع‌آوری و در نرم‌افزار SPSS-24 تحلیل شد.
یافته‌ها: میانگین سنی کاربران شرکت‌کننده در مطالعه 60/8 ± 64/39 سال بود. اکثر آنها، زن (52 درصد)، متاهل (7/67 درصد) و دارای تحصیلات کارشناسی (7/50 درصد) بودند. میانگین رضایت کل ابعاد؛ 49/0 ± 10/3 بود که در سطح متوسط به بالا ارزیابی می‌شود. بیشترین میزان رضایت در بعد کیفیت خدمات پشتیبانی؛ 61/0 ± 30/3 و کمترین میزان رضایت در بعد رضایت کلی از سامانه 77/0 ± 82/2 بود. بین میزان رضایت از سامانه ناب در کل ابعاد با جنس، سطح تحصیلات و سطوح شبکه بهداشت ارتباط معناداری وجود داشت.
نتیجه‌گیری: از نظر رضایتمندی کل، درصد بالایی از کارکنان، کمابیش راضی بودند. طراحان سامانه ناب در راستای ایجاد رضایتمندی کاربران باید کیفیت عملکرد سامانه را با مؤلفه‌هایی از قبیل سرعت پاسخگویی و میزان اطمینان مورد توجه قرار دهند تا رضایت کاربران از سامانه ناب افزایش یابد.
واژه‌های کلیدی: رضایت فردی، زمان پاسخ، سیستم‌های اطلاعاتی، نرم‌افزار
متن کامل [PDF 412 kb]   (159 دریافت)    
نوع مطالعه: اصيل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/7/27 | پذیرش: 1401/9/30 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/9/23 | انتشار: 1401/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kabir M J, Heidari A, Sadri S, Khatirnamani Z. User Satisfaction about the Quality of Health information Software in GolestanProvince. Iran J Cult Health Promot 2022; 6 (3) :570-578
URL: http://ijhp.ir/article-1-634-fa.html

کبیر محمدجواد، حیدری علیرضا، صدری شروین، خطیرنامنی زهرا. رضایت کاربران از کیفیت نرم‌افزار اطلاعات بهداشتی در استان گلستان. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1401; 6 (3) :570-578

URL: http://ijhp.ir/article-1-634-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( پاييز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت Iranian Journal of Culture and Health Promotion
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645