RT - Journal Article T1 - School of Public Health: Future Orientations for Education JF - ijhp YR - 2020 JO - ijhp VO - 4 IS - 2 UR - http://ijhp.ir/article-1-277-fa.html SP - 188 EP - 192 K1 - Health Education K1 - Public Health K1 - Public Health Schools AB - زمینه و هدف: نیازهای جامعه در حوزه سلامت عمومی‌ به سرعت تغییر می‌کند. دانشکده‌های بهداشت باید دانشجویان خود را برای دنیای همواره در حال تغییر آماده کنند. اما همچنان ارزش و مسئولیت اصلی بهداشت عمومی، تعهد نسبت به سلامت مردم است. این مقاله با مروری بر چالش‌های روز و وظایف دانشکده‌های بهداشت به ژرف‌اندیشی در حوزه‌های ضروری برای تدریس در دانشکده بهداشت می‌پردازد. روش: در این مطالعه از انواع مطالعات کتابخانه‌ای و اسنادی استفاده شده است. یافته‌ها: چند اصل مهم فرایند بازنگری برنامه‌های درسی رشته‌های بهداشت عبارتند از: تغییر در روش‌های قدیمی ‌برگزاری کلاس، توسعه شایستگی‌ها و مهارت‌های در عرصه، ایحاد فرصت اجرای پروژهای مشترک و بین رشته‌ای و تداوم آموزش. موضوعات ضروری برای آموزش در دانشکده بهداشت به شرح زیر است: حل مسئله، چگونگی کارکرد نظام سلامت، توسعه مهارت‌های رهبری، مدیریت و کار گروهی، سلامت جهانی، سیاست‌گذاری، علم توسعه، روش‌های تحلیل داده، تکنولوژی و اطلاعات، اقتصاد سلامت، ارتباطات، پژوهش‌های مشارکتی مبتنی بر جامعه، و اخلاق. با نگاهی به چشم‌انداز آینده، پیشرفت و دگرگونی در آموزش در دانشکده بهداشت می‌تواند فرصت بی همتایی برای دانشجویان فراهم کند تا بتوانند از عهده چالش‌های سلامت در جمعیت عمومی‌ در طول دهه‌های بعد برآیند. نتیجه‌گیری: دانشکده بهداشت برای پاسخگویی به علوم جدید و نیازهای متفاوت و فرصت‌های رشد، نیاز به حرکت در مسیر تکاملی دارد. برای بهبود وضعیت سلامت در جامعه، لازم است از طریق آموزش‌های نظری و عملی به روز و اجرای پژوهش‌های اصیل، متخصصان با کیفیت در حوزه بهداشت تربیت کنیم. LA eng UL http://ijhp.ir/article-1-277-fa.html M3 ER -