گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده: (1417 مشاهده)
با توجه به اهمیت و نقش امکانات فضای مجازی در دوران همهگیری کووید-19 و نیز پیشبینی متون علمی معتبر مبنیبر عدم امکان به بازگشت به شیوههای سنتی قبلی، لازم است که حوزه آموزش علوم پزشکی کشور پیشبینی و آمادگی لازم را برای گذار از دوران کرونا به پساکرونا داشته باشد. استفاده بهینه از امکانات و ابزارهای فضای مجازی مستلزم داشتن دانش و مهارت مربوط به آن است و استادان و دانشجویان علوم پزشکی به عنوان نقشآفرینان اصلی این مسیر لازم است این توانمندیها و مهارتهای ضروری مرتبط را داشته باشند. بررسی اولیه و مستندات علمی نمایانگر آن است که در این زمینه کاستیهایی وجود دارد که لازم است برای آن برنامهریزی شود؛ لذا در این خلاصهسیاستی، توصیههای عملی برای توانمندسازی استادان و دانشجویان علوم پزشکی در زمینه مهارتهای ضروری برای ایفای نقش حرفهای در دنیای مبتنیبر فناوری اطلاعات ارائه شده است.
نوع مطالعه: خلاصهسياستي |
موضوع مقاله: عمومى دریافت: 1400/12/24 | پذیرش: 1401/1/14 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/2/20 | انتشار: 1401/3/31