:: دوره 6، شماره 1 - ( بهار 1401 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 33-28 برگشت به فهرست نسخه ها
توانمندسازی اعضای هیئت علمی برای ایفای نقش حرفه‌ای مؤثر در حوزه فناوری و اطلاعات
ریتا مجتهدزاده ، آیین محمدی
گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده:   (1417 مشاهده)
با توجه به اهمیت و نقش امکانات فضای مجازی در دوران همه‌­گیری کووید-19 و نیز پیش‌بینی متون علمی معتبر مبنی‌بر عدم امکان به بازگشت به شیوه‌های سنتی قبلی، لازم است که حوزه آموزش علوم پزشکی کشور پیش‌بینی و آمادگی لازم را برای گذار از دوران کرونا به پساکرونا داشته باشد. استفاده بهینه از امکانات و ابزارهای فضای مجازی مستلزم داشتن دانش و مهارت مربوط به آن است و استادان و دانشجویان علوم پزشکی به عنوان نقش‌آفرینان اصلی این مسیر لازم است این توانمندی‌­ها و مهارت‌­های ضروری مرتبط را داشته باشند. بررسی اولیه و مستندات علمی نمایانگر آن است که در این زمینه کاستی‌­هایی وجود دارد که لازم است برای آن برنامه‌ریزی شود؛ لذا در این خلاصه‌سیاستی، توصیه‌­های عملی برای توانمندسازی استادان و دانشجویان علوم پزشکی در زمینه مهارت‌­های ضروری برای ایفای نقش حرفه‌ای در دنیای مبتنی‌بر فناوری اطلاعات ارائه شده است.
واژه‌های کلیدی: آموزش شایستگی‌مدار، پزشکی، تکنولوژی اطلاعات، سیاست‌گذاری
متن کامل [PDF 255 kb]   (335 دریافت)    
نوع مطالعه: خلاصه‌سياستي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/12/24 | پذیرش: 1401/1/14 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/2/20 | انتشار: 1401/3/31


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( بهار 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها