:: دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 115-103 برگشت به فهرست نسخه ها
راهکارهای عملی برای ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی
چکیده:   (2224 مشاهده)
زمینه و هدف: تجربه نشان می‌‌دهد که آموزش اخلاق پزشکی به‌تنهایی نتوانسته است متخلق شدن دانشجویان پزشکی به اخلاق را تأمین کند. درونی شدن اخلاق موضوعی تربیتی است که باید روش‌های تربیتی را برای رشد اخلاقی به‌کار برد.
روش کار: در این مقاله پس از بررسی دیدگاه‌های کلبرگ و جیمز رست راه‌های تجویزی از آن‌ها نتیجه گرفته شده است.
یافته‌ها: راهکارها در چهار دسته تنظیم شده‌اند. راهکارهای اجرایی نیز در سه روشِ‌شناختی، گرایشی و ارادی دسته‌بندی شده است که هریک از آن‌ها نیز به سه طریق مستقیم و نیمه مستقیم و غیرمستقیم قابل انجام است.
نتیجه‌گیری: 36 روش اجرایی پیشنهاد شده است که براساس آن‌ها می‌‌توان ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی را تحقق بخشید.
واژه‌های کلیدی: رشد اخلاقی، اخلاق پزشکی، حساسیت اخلاقی
متن کامل [PDF 412 kb]   (659 دریافت)    
نوع مطالعه: مروري | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/10/14 | پذیرش: 1398/10/14 | انتشار: 1398/10/14


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها