راهکارهای عملی برای ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی
|
حمیدرضا آیتاللهی  |
دانشگاه علامه طباطبایی |
|
چکیده: (3096 مشاهده) |
زمینه و هدف: تجربه نشان میدهد که آموزش اخلاق پزشکی بهتنهایی نتوانسته است متخلق شدن دانشجویان پزشکی به اخلاق را تأمین کند. درونی شدن اخلاق موضوعی تربیتی است که باید روشهای تربیتی را برای رشد اخلاقی بهکار برد.
روش کار: در این مقاله پس از بررسی دیدگاههای کلبرگ و جیمز رست راههای تجویزی از آنها نتیجه گرفته شده است.
یافتهها: راهکارها در چهار دسته تنظیم شدهاند. راهکارهای اجرایی نیز در سه روشِشناختی، گرایشی و ارادی دستهبندی شده است که هریک از آنها نیز به سه طریق مستقیم و نیمه مستقیم و غیرمستقیم قابل انجام است.
نتیجهگیری: 36 روش اجرایی پیشنهاد شده است که براساس آنها میتوان ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی را تحقق بخشید. |
|
واژههای کلیدی: اخلاق پزشکی، دانشجویان پزشکی، رشد اخلاقی |
|
متن کامل [PDF 585 kb]
(1026 دریافت)
|
نامه: مروري |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/10/14 | پذیرش: 1398/10/14 | انتشار: 1398/10/14
|
|
|
|